Załącznik nr 1 do uchwały nr 12/18-19 z dnia 7 stycznia 2018r. SP w Rościszewie
- Drukuj"/> artykuł: Załącznik nr 1 do uchwały nr 12/18-19 z dnia 7 stycznia 2018r. SP w Rościszewie "/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: Załącznik nr 1 do uchwały nr 12/18-19 z dnia 7 stycznia 2018r. SP w Rościszewie "/>
Załącznik nr 1 do uchwały nr 12/18-19
z dnia 7 stycznia 2018r. SP w Rościszewie
W statucie Szkoły Podstawowej w Rościszewie z dnia 30.11.2017r. wprowadza się następujące zmiany:
I. W dziale V rozdz. 9 §43 Organizacja biblioteki szkolnej:
- Tracą moc dotychczasowe zapisy w ust. 6
- Ust. 6 otrzymuje nowe brzmienie:
- 6. Regulamin przeprowadzania skontrum w bibliotece
1) Skontrum (inwentaryzacja) jest przeprowadzane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. nr 205, poz. 1283);
2) W przypadku biblioteki z wolnym dostępem do półek skontrum przeprowadza się co najmniej raz na 5 lat, a ponadto:
a) w przypadku zmiany na stanowisku bibliotekarza;
b) w razie wypadku losowego np. kradzieży, pożaru (w takiej sytuacji można przeprowadzić skontrum wyrywkowe);
3) Zaleca się przeprowadzanie inwentaryzacji:
a) przed feriami zimowymi lub wiosennymi;
b) na początku roku szkolnego;
4) Skontrum biblioteki przeprowadza co najmniej 2 - osobowa komisja, której skład wyznacza dyrektor szkoły:
a) w skład komisji mogą wchodzić zarówno pracownicy administracyjni szkoły, jak i pedagogiczni;
b) bibliotekarz nie może być członkiem komisji, ale powinien być obecny w czasie przeprowadzania skontrum;
5) Zadania komisji inwentaryzacyjnej:
a) kontrola i ustalenie stanu rzeczywistego zbiorów (ilości i wartości) – na podstawie ksiąg inwentarzowych przez porównanie zapisów ze stanem faktycznym;
b) opracowanie wniosków dotyczących ujawnionych braków;
c) sporządzenie w dwóch egzemplarzach protokołu skontrum wraz z wykazami braków (jeden egzemplarz dla dyrektora szkoły, drugi pozostaje w bibliotece);
6) Czas trwania skontrum zależy od liczby książek i ustawienia księgozbioru. W czasie skontrum wypożyczanie i przyjmowanie książek ulega zawieszeniu;
7) Inwentaryzacji księgozbioru dokonuje się za pomocą arkuszy kontroli. W takim przypadku tok pracy przebiega następująco:
a) przed inwentaryzacją bibliotekarz przygotowuje do wglądu komisji: księgi inwentarzowe, księgę ubytków, wykazy książek przeznaczonych do pracowni szkolnych, karty czytelników, karty książek, arkusze kontroli;
b) arkusze kontroli numeruje się i ustala umowne znaki: kreska czerwona –ubytek, P –w pracowni szkolnej, Cz –wypożyczona, kreska niebieska – na półce;
c) oznakowanie na arkuszach kontroli numerów pominiętych w księdze inwentarzowej, jeżeli stwierdzono to podczas poprzednich kontroli, podaje się na końcu księgi inwentarzowej;
d) naniesienie ubytków na arkusze na podstawie zapisów w księdze inwentarzowej (wykreślonych na czerwono ukośną kreską i podanie numeru ubytku w rubryce 15);
e) sprawdzenie zgodności zapisów na karcie czytelnika i na karcie książki, naniesienie numerów na arkusze (podobnie postępuje się z książkami w pracowniach szkolnych);
f) kontrola zbiorów znajdujących się w bibliotece: jedna osoba zdejmuje z regału książkę po książce, odczytuje numer inwentarzowy, nazwisko autora i tytuł książki, druga sprawdza te dane z zapisem w księdze inwentarzowej i wykreśla umownym znakiem dany numer na arkuszu kontroli;
g) odkłada się książki:
- których dane nie zgadzają się,
- takie, których pod danym numerem jest więcej niż jedna,
- takie które były wcześniej wykreślone z inwentarza,
- takie, które zostały przeznaczone do wykreślenia z inwentarza z powodu zaczytania lub dezaktualizacji;
h) sprawdzenie numerów brakujących;
i) podliczenie poszczególnych arkuszy kontroli w pionie i w poziomie z uwzględnieniem każdego rodzaju oznaczeń;
j) zsumowanie danych z wszystkich arkuszy;
k) sporządzenie wykazu książek brakujących oraz innych wykazów książek, np. zniszczonych (zaczytanych), zdezaktualizowanych, niezarejestrowanych w księdze inwentarzowej, odnalezionych, które wcześniej zostały odpisane;
l) sporządzenie protokołu skontrum.
II. W dziale VII rozdz.7 §97:
- Tracą moc dotychczasowe zapisy w ust. 1
- Ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie:
- 1. Na 3 tygodnie przed rocznym zebraniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej poszczególni nauczyciele są zobowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2019-01-25 00:00 | przez: Admin |
---|---|---|
Opublikowano: | 2019-01-25 00:00 | przez: Admin |
Podmiot udostępniający: | Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Rościszewie | |
Odwiedziny: | 1003 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.