Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Rościszewie

09-204 Rościszewo ul. Reymonta 4 tel.:  (24) 276-40-24; sekretariat.sprosciszewo@gmail.com

E-mail: sekretariat.sprosciszewo@gmail.com

Przejdź do strony głównej

Piątek, 29 marca 2024

Załącznik nr 1 do uchwały nr 12/18-19 z dnia 7 stycznia 2018r. SP w Rościszewie

                                                                          Załącznik nr 1 do uchwały nr 12/18-19

                                                                          z dnia 7 stycznia 2018r. SP w Rościszewie

W statucie Szkoły Podstawowej w Rościszewie z dnia 30.11.2017r. wprowadza się następujące zmiany:

       I.            W dziale V rozdz. 9 §43 Organizacja biblioteki szkolnej:

  1. Tracą moc dotychczasowe zapisy w ust. 6
  2. Ust. 6 otrzymuje nowe brzmienie:
  1. 6.      Regulamin przeprowadzania skontrum w bibliotece

 

1)      Skontrum (inwentaryzacja) jest przeprowadzane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. nr 205, poz. 1283);

2)      W  przypadku  biblioteki z wolnym dostępem do półek skontrum przeprowadza się co najmniej raz na 5 lat, a ponadto:

a)      w przypadku zmiany na stanowisku bibliotekarza;

b)      w  razie  wypadku  losowego  np.  kradzieży,  pożaru (w  takiej  sytuacji  można przeprowadzić skontrum wyrywkowe);

3)      Zaleca się przeprowadzanie inwentaryzacji:

a)      przed feriami zimowymi lub wiosennymi;

b)      na początku roku szkolnego;

4)      Skontrum  biblioteki  przeprowadza  co  najmniej  2 - osobowa  komisja,  której  skład wyznacza  dyrektor  szkoły:

a)      w  skład  komisji  mogą  wchodzić  zarówno  pracownicy administracyjni  szkoły,  jak  i  pedagogiczni;

b)      bibliotekarz  nie  może  być  członkiem komisji, ale powinien być obecny w czasie przeprowadzania skontrum;

5)      Zadania komisji inwentaryzacyjnej:

a)      kontrola  i  ustalenie  stanu  rzeczywistego  zbiorów (ilości i  wartości) – na podstawie  ksiąg  inwentarzowych  przez  porównanie  zapisów  ze  stanem faktycznym;

b)      opracowanie wniosków dotyczących ujawnionych braków;

c)      sporządzenie  w  dwóch  egzemplarzach  protokołu  skontrum  wraz  z  wykazami braków (jeden egzemplarz dla dyrektora szkoły, drugi pozostaje w bibliotece);

6)      Czas trwania skontrum zależy od liczby książek i ustawienia księgozbioru.  W czasie skontrum wypożyczanie i przyjmowanie książek ulega zawieszeniu;

7)      Inwentaryzacji księgozbioru  dokonuje się za  pomocą  arkuszy  kontroli.  W takim przypadku tok pracy przebiega następująco:

a)      przed  inwentaryzacją  bibliotekarz  przygotowuje  do  wglądu  komisji:  księgi inwentarzowe,  księgę  ubytków,  wykazy  książek  przeznaczonych  do  pracowni szkolnych, karty czytelników, karty książek, arkusze kontroli;

b)      arkusze  kontroli  numeruje  się  i  ustala  umowne  znaki:  kreska  czerwona –ubytek, P –w pracowni szkolnej, Cz –wypożyczona, kreska niebieska – na półce;

c)      oznakowanie  na  arkuszach  kontroli  numerów  pominiętych  w  księdze inwentarzowej, jeżeli stwierdzono to podczas poprzednich kontroli,  podaje się  na końcu księgi inwentarzowej;

d)     naniesienie ubytków na arkusze na podstawie zapisów w księdze inwentarzowej (wykreślonych na czerwono ukośną kreską i podanie numeru ubytku w rubryce 15);

e)      sprawdzenie  zgodności  zapisów  na  karcie  czytelnika  i  na  karcie  książki, naniesienie  numerów  na  arkusze (podobnie  postępuje  się  z  książkami  w pracowniach szkolnych);

f)       kontrola zbiorów znajdujących się w bibliotece: jedna osoba zdejmuje z regału książkę  po  książce,  odczytuje  numer  inwentarzowy,  nazwisko  autora  i  tytuł książki, druga sprawdza te dane z zapisem w księdze inwentarzowej i wykreśla umownym znakiem dany numer na arkuszu kontroli;

g)      odkłada się książki:

-        których dane nie zgadzają się,

-        takie, których pod danym numerem jest więcej niż jedna,

-        takie które były wcześniej wykreślone z inwentarza,

-        takie, które zostały przeznaczone do wykreślenia z inwentarza z powodu zaczytania lub dezaktualizacji;

h)      sprawdzenie numerów brakujących;

i)        podliczenie  poszczególnych  arkuszy  kontroli  w  pionie  i  w  poziomie  z uwzględnieniem  każdego  rodzaju  oznaczeń;

j)        zsumowanie  danych  z  wszystkich arkuszy;

k)      sporządzenie  wykazu  książek  brakujących  oraz  innych  wykazów  książek,  np. zniszczonych (zaczytanych), zdezaktualizowanych, niezarejestrowanych w księdze inwentarzowej, odnalezionych, które wcześniej zostały odpisane;

l)        sporządzenie protokołu skontrum.

    II.            W dziale VII rozdz.7 §97:

 

  1. Tracą moc dotychczasowe zapisy w ust. 1
  2. Ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie:
  1. 1.      Na 3 tygodnie przed rocznym zebraniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej poszczególni nauczyciele są zobowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania.

 

 

Załączniki

Brak załączników

Metryczka

Wytworzono:2019-01-25 00:00przez: Admin
Opublikowano:2019-01-25 00:00przez: Admin
Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Rościszewie
Odwiedziny:1003

  • Brak wpisów.