- Odwiedziny: 1275818
- Do końca roku: 287 dni
- Do wakacji: 94 dni
Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Rościszewie
Zmiany w programie wychowawczo - profilaktycznym
Załącznik nr 1 do uchwały nr 10/17-18
Rady pedagogicznej SP w Rościszewie
W Programie wychowawczo-profilaktycznym szkoły, stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały 2/17-18 z dnia 29 września 2017r. Komitetu Rodzicielskiego przy Szkole Podstawowej w Rościszewie w sprawie uchwalenia Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły Podstawowej w Rościszewie, Rada Pedagogiczna opiniuje pozytywnie następujące zmiany:
- W części wstępnej Podstawy prawne dodaje się ust. 9 i 10 w brzmieniu:
1) ust. 9 Priorytety MEN na dany rok szkolny.
2) ust.10 Statut Szkoły Podstawowej w Rościszewie.
- W dziale II Główne cele programu po ust. 4 dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:
1) ust. 5 Realizowanie misji szkoły o następującej treści:
Istniejemy po to, by w atmosferze odpowiedzialności, uczciwości, kreatywności i dążenia do sukcesu towarzyszyć uczniom na drodze do poznawania i spełniania siebie:
a) tworzymy wspólnie atmosferę akceptacji, zrozumienia i poczucia bezpieczeństwa;
b) troszczymy się o wszechstronny rozwój naszych uczniów:
- przekazujemy gruntowną wiedzę przy zastosowaniu skutecznych metod nauczania;
- uczymy kluczowych umiejętności (dobrej komunikacji, współdziałania w zespole, twórczego rozwiązywania problemów, organizowania i planowania własnego uczenia się, przygotowujemy do pełnienia różnych ról w społeczeństwie;
c) kultywujemy tradycje naszej miejscowości i regionu;
d) odwołujemy się do tradycji patriotycznych;
e) dbamy o własne środowisko i przyrodę, włączając się w działania proekologiczne;
f) inspirujemy uczniów do twórczej aktywności w klasie, szkole, środowisku;
g) w realizacji swej misji szukamy wsparcia rodziców i społeczności lokalnej.
2) ust. 6 Realizowanie wizji szkoły o następującej treści:
W naszej szkole:
a) wychowanie opiera się na systemie wartości zaczerpniętym z dziedzictwa naszej kultury oraz wzorców osobowych ludzi o wysokim autorytecie moralnym;
b) nauczanie i wychowanie mają charakter;
- integralny – obejmują wszystkie sfery osobowe ucznia (fizyczną, psychiczną i społeczną);
- personalistyczny – stawiają w centrum osobę ucznia;
- indywidualny – tempo nauczania, wychowania, dobór treści i metod uwzględniają indywidualne możliwości ucznia.
c) zadania dydaktyczno – wychowawcze i opiekuńcze realizuje zespół kompetentnych i zaangażowanych w swoją pracę nauczycieli.
- W dziale VII A – Edukacja zdrowotna, w pkt. 3 w rubryce formy działań profilaktycznych dodaje się – „Coroczna organizacja Szkolnego Dnia Promocji Zdrowia, w tym: konkursy na temat zdrowego stylu życia, pogadanki dietetyka na temat zasad zdrowego odżywiania, przeprowadzenie ankiet wśród uczniów na temat nawyków żywieniowych oraz stylu życia.
- W dziale VII B – Sfera rozwoju społecznego ucznia, w pkt. 2 w rubryce formy działań profilaktycznych dodaje się:
- prowadzenie zajęć warsztatowych z pedagogiem, psychologiem i wychowawcami na temat przemocy psychicznej i fizycznej pod nazwą:
- „Przemoc rówieśnicza”, „Dzień Życia” – dla gimnazjalistów’
- „Bądź dobrym kumplem , nie dokuczaj” – dla klas młodszych.
- W dziale VII B Profilaktyka zachowań ryzykownych, w pkt. 2 w rubryce formy działań profilaktycznych dodaje się:
- Prowadzenie zajęć warsztatowych:
- „sieciaki.pl. Misja – bezpieczny Internet” – (9-11 lat);
- 3...2...1... Internet – klasy IV- VIII;
- „Stop cyberprzemocy”, „Internet bez hejtu” - klasy II-III Gimnazjum